آمادگی بانک مرکزی برای تامین اقتصادی خرید واکسن

به گزارش وبلاگ دلگرمی، در این پیغام توئیتری آمده است: سخت ترین مرحله برای واردات کالاها در شرایط تحریم حداکثری، چگونگی پرداخت وجه آن است. با کوشش و پیگیری بانک مرکزی و سیستم بانکی در دور زدن تحریم ها، امروز دو میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شد. بانک مرکزی برای پرداخت وجه هر مقدار واکسن مورد احتیاج آمادگی دارد.

آمادگی بانک مرکزی برای تامین اقتصادی خرید واکسن

محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر صبح امروز از ورود دو میلیون دز واکسن کرونا به کشور توسط این جمعیت خبر داده بود (تسنیم) اما پس از آن مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران اظهار داشت که امروز محموله ای حاوی یک میلیون دز واکسن کرونای خارجی وارد کشور و از سوی گمرک ترخیص شده است.

پس از آن بود که قوسیان مقدم شرح داد: به دلیل محدودیت حمل بار، پرواز صبح امروز یک میلیون دز واکسن را به کشور رساند و مابقی محموله نیز با پروازی دیگر به کشور وارد می گردد. به گفته او، آخرین محموله واکسن کرونای خریداری و تحویل گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر دو میلیون دُز است اما به دلیل محدودیت های پروازی صبح امروز فقط یک میلیون دُز آن به دستمان رسید و مابقی محموله هم با پروازی دیگر از کشور مبداء به ایران خواهد رسید.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: ما درگیر ادامه خریدها هستیم و فعلا نمی توانیم جزئیات بیشتری از نوع خرید، کشوری که خریداری کردیم و… ارائه دهیم (ایسنا).

تا کنون مجموع واکسن های وارداتی کرونا به شش میلیون و 847 هزار و 800 دز رسیده است (ایسنا).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در وبلاگ دلگرمی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "آمادگی بانک مرکزی برای تامین اقتصادی خرید واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی بانک مرکزی برای تامین اقتصادی خرید واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید