ادعای مکانیسم ماشه آمریکا غیرمنطقی است

به گزارش وبلاگ دلگرمی، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین ادعای آمریکا در مورد عضویت در برجام برای توسل غیرقانونی به مکانیسم ماشه را غیرمنطقی خواند.

ادعای مکانیسم ماشه آمریکا غیرمنطقی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ دلگرمی، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین ادعای آمریکا در مورد عضویت در برجام برای توسل غیرقانونی به مکانیسم ماشه را غیرمنطقی خواند.

میخائیل اولیانوف در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: آمریکا مدعی است که این (کشور) همچنان عضو برجام است.

دیپلمات ارشد روسیه با استناد به یادداشت رئیس جمهور آمریکا به تاریخ 8 می سال 2018 تحت عنوان خاتمه عضویت آمریکا در برجام این ادعای مقامات واشنگتن را غیرمنطقی خواند.

کوشش های فراوان آمریکا برای تصویب پیش نویس قطعنامه ای به منظور تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران در نشست اخیر شورای امنیت ناکام ماند. بر این اساس، تنها کشور دومینیکن و آمریکا به این قطعنامه رأی مثبت دادند. یازده کشور عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی ممتنع دادند. همچنین چین و روسیه با این قطعنامه مخالفت کردند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند 9 رأی موافق اعضا و عدم مخالفت 5 عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

پس از این شکست سنگین، آمریکا به دنبال از سرگیری تحریم های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی به وسیله مکانیسم ماشه است. مکانیسمی که از سوی همه طرف های برجام از جمله اتحادیه اروپا عنوان شده که آمریکا حقی برای توسل به آن ندارد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ادعای مکانیسم ماشه آمریکا غیرمنطقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای مکانیسم ماشه آمریکا غیرمنطقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید