اعلام آمادگی بیش از 101 هزار مربی افتخاری برای فعالیت در سازمان دانش آموزی

به گزارش وبلاگ دلگرمی، تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی تاکید نمود این سازمان کوشش دارد در قالب فعالیت های گروهی و جمعی زمینه هایی را فراهم کند که منجر به نقش پذیری دانش آموزان گردد.

اعلام آمادگی بیش از 101 هزار مربی افتخاری برای فعالیت در سازمان دانش آموزی

اسماعیل بحری زاده در نشست خبری امروز 21 اردیبهشت ماه که به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی برگزار گردید ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی و با بیان اینکه سازمان دانش آموزی در 441 امین جلسه شورای انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد مهمی در دستگاه تعلیم و تربیت منشا خدمات بسیاری شده است اظهار کرد: اقدام تروریستی مدرسه ای در غرب کابل عید فطر و قربان را با هم تلفیق کرد و باعث شد دنیا اسلام قربانیانی را تقدیم کند ما نیز این موضوع را محکوم می کنیم.

یکی از مهم ترین فعالیت ها، برنامه محوری، کیفیت بخشی و اثربخشی فعالیت ها و ارزیابی فرایندی و پیامدی در سازمان برای ارتقای بهره وری است که از 4 منظر مورد ارزشیابی قرار گرفته است

وی افزود: سازمان دانش آموزی براساس اساسنامه مصوب خود زمینه سازی برایی تربیت اسلامی را در ابعاد فردی و اجتماعی برعهده و کوشش دارد در قالب فعالیت های گروهی و جمعی زمینه هایی را فراهم کند که منجر به نقش پذیری دانش آموزان گردد.

بحری زاده نقش پذیری دانش آموزان را اساس کار سازمان دانست و ادامه داد: قالب فعالیت های این سازمان در حوزه تشکیلات دانش آموزی پیشتازان، دانش آموزان عضو مجالس دانش آموزی و دانش آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری در خبرگزاری پانا است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی بیان نمود در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در این سازمان اتفاق افتاده که با راهنمایی های وزیر و معاون پرورشی و فرهنگی وی، سازمان چند محور اساسی را در فعالیت های خود سرلوحه اقدامات قرار داده است؛ یکی از مهم ترین آنان برنامه محوری، کیفیت بخشی و اثربخشی فعالیت ها و ارزیابی فرایندی و پیامدی در سازمان برای ارتقای بهره وری است که از 4 منظر مورد ارزشیابی قرار گرفته است.

طراحی بسته تحولی هر دانش آموز حداقل یک نقش اجتماعی

وی با بیان اینکه 2 اتفاق مهم در سازمان دانش آموزی در سال تحصیلی گذشته اتفاق افتاده است افزود: اولین اتفاق طراحی بسته تحولی سازمان است که مبتنی بر اهداف دوره های تحصیلی و سند تحول با تاکید بر 2 ساحت اعتقادی و اجتماعی است. لذا سازمان در 3 حوزه بسته تحولی هر دانش آموز حداقل یک نقش اجتماعی را طراحی نموده است.

بحری زاده افزود: در بحث تشکیلات پیشتازان، ضریب نفوذ این تشکیلات به 53 هزار مدرسه رسیده است پیش بینی ما شرکت 2 میلیون و 250 دانش آموز بود که در این تشکیلات ثبت نام نمایند اما این عدد به 2 میلیون و 700 هزار دانش آموز رسید.

فعالیت هزار و 111 تشکل در قالب مجالس دانش آموزی

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی در حوزه مجلس دانش آموزی گفت: ما در گذشته یک مجلس دانش آموزی کشوری با 150 نماینده داشتیم که دهمین دوره آن در حال فعالیت است در قالب این بسته تحولی یک مجلس در کشور به هزار و 111 تشکل در قالب مجالس تبدیل شد و 150 نفر به حدود 28 هزار نماینده ارتقا پیدا کرد که به شورای دانش آموزی اتصال پیدا می نمایند. هیات رئیسه مجلس که مشاوران وزیر هستند مسائل مطرح شده را به گوش مسئولان می رسانند.

وی گفت: در سومین حوزه فعالیت سازمان خبرگزاری پانا به عنوان تنها خبرگزاری دانش آموزی در سطح کشور است که عمده تمرکز این خبرگزاری بر روی فعالیت های حرفه ای متمرکز شده بود در بسته تحولی توجه به تربیت دانش آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری مدنظر است.

بحری زاده بیان کرد: در فاز اول 260 مدرس کشوری در حوزه خبرنگاری شناسایی شدند که مدرسان خبرگزاری پانا برای آموزش دانش آموزان هستند، در فاز دوم 520 خبرنگار شناسایی شدند در فاز سوم 4 هزار و 230 دانش آموز خبرنگار از شهرستان های کشور هدف گذاری شدند که سال جاری 6 هزار دانش آموز خبرنگار را آموزش دادیم همچنین در فاز چهارم 60 هزار دانش آموز خبرنگار را ثبت نام و ساماندهی کردیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی بیان نمود: در حوزه مربیان نیز پیش بینی ما جذب 86 هزار مربی بود که بیش از 101 هزار نفر به طور افتخاری اعلام آمادگی کردند.

در پانا از 10 فعالیت 8 فعالیت عملیاتی شده است

وی اظهار کرد: 48 هفته برای بسته تحولی با 850 فعالیت پیش بینی شده است که اکنون در هفته 33 هستیم در بحث کیفی 622 فعالیت یعنی 73.14 درصد اجرا شده است همچنین در بحث کمی 145 فعالیت پیش بینی ما بود که 80 درصد اجرا شده است؛ در پیشتازان از 86 فعالیت 79 فعالیت، در پانا از 10 فعالیت 8 فعالیت و در مجلس از 56 فعالیت 41 فعالیت عملیاتی شده است.

بحری زاده با بیان اینکه از هزار و 500 مربی را در سالروز تاسیس سازمان به همراه 384 دانش آموز و 64 مدیر و کارشناس تقدیر کردیم خاطرنشان کرد: از سال 78 سازمان تاسیس شد که اکنون 22 امین سالروز را گرامی می داریم هر نهادی بعد از 20 سال فعالیت نیازمند بازنگری و بازمهندسی فعالیت ها است این اتفاق مهم در سازمان رخ داد و تمام فعالیت های سازمان به ویژه تشکیلات پیشتازان بر اساس 3 سند تحول بنیادین، سیاست های تحولی آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب بازمهندسی در 5 مرحله شد.

مهم ترین خروجی مجالس ما سند مجلس است مجالس دانش آموزی ماحصل مشورت های خود را به صورت یک سند موضوعی در سرانجام دوره به تصویب می رسانند

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی این سازمان را یک نهاد عمومی غیردولتی با رسالت تربیتی دانست و درباره فعالیت های دوران کرونا این سازمان گفت: در این دوران تمام فعالیت ها متناسب با زیست بوم جدید در قالب شرایط سفید، زرد و نارنجی و قرمز طراحی کردیم؛ تمام اقدامات سازمان در 3 بخش بسته تحولی کار تربیتی و پرورشی برای زمینه سازی تربیت اجتماعی دانش آموزان بوده است.

وی درباره فعالیت مرکز کنترل اردوها نیز بیان نمود: برای کنترل اردوهای دانش آموزی این مرکز راه اندازی شد و با هماهنگی پلیس راهور و نهادهای مرتبط با سفرها، اردوها به صورت آنلاین قابل رصد بود.

بحری زاده افزود بعد از این موضوع و تثبیت آن، ضرورتی در استقرار این مرکز در سازمان نبود لذا به اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی واگذار شد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی درباره ضمانت اجرایی داشتن مصوبات نمایندگان مجلس دانش آموزی اظهار کرد: مهم ترین خروجی مجالس ما سند مجلس است مجالس دانش آموزی ماحصل مشورت های خود را به صورت یک سند موضوعی در سرانجام دوره به تصویب می رسانند. دبیرخانه مجلس دانش آموزی ارتقا پیدا می نماید و امورات آن در سطح معاون سازمان پیگیری خواهد شد.

وی همچنین درباره حذف موضوع فرزانگان نیز افزود: این موضوع یک اختلاف و تشابه اسمی با دانش آموز فرزانه بود که واژه آن به پیشتاز دختر و پسر تغییر پیدا کرد.

بحری زاده درباره فعالیت خبرگزاری پانا گفت: ریشه تاسیس خبرگزاری براساس خبرنگار پیشتاز بوده است؛ آغاز فعالیت این خبرگزاری با تربیت دانش آموز خبرنگار در قالب گروه پیشتازان بود با اخذ مجوز بخش حرفه ای را نیز در پیش گرفت اکنون فعالیت حرفه ای را با تمرکز بر مسایل آموزش و پرورش و دانش آموز دنبال می نماید.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی به برگزاری انواع پویش ها در سازمان اشاره نمود و گفت: در سال تحصیلی آینده فعالیت خوبی در راستای راه اندازی تعاونی های آموزشگاهی خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اعلام آمادگی بیش از 101 هزار مربی افتخاری برای فعالیت در سازمان دانش آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی بیش از 101 هزار مربی افتخاری برای فعالیت در سازمان دانش آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید