افزایش فراوری پروپیلن واردات محصولات پتروشیمی را نصف می نماید

به گزارش وبلاگ دلگرمی، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به صدور مجوز ساخت پنج طرح پتروشیمی در قشم اشاره نمود و گفت: افزایش فراوری پروپیلن، واردات سالانه دو میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی ایران را نصف می نماید.

افزایش فراوری پروپیلن واردات محصولات پتروشیمی را نصف می نماید

به گزارش شانا، شهرام رضایی امروز (دوشنبه، 20 بهمن ماه) در مراسم شروع به کار سومین همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط سالانه 2 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی و پلیمری وارد ایران می گردد، گفت: در صورت افزایش ظرفیت فراوری پلی پروپیلن واردات محصولات پتروشیمی به کشور کاهش خواهد یافت.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به حرکت جهانی کشورهای نفت و گازخیز به سمت تکمیل زنجیره های ارزش از اتیلن، پروپیلن و پلی پروپیلن توضیح داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در راستا افزایش فراوری پروپیلن گام های جدی برداشته است.

وی با اشاره به شکل گیری دو هاب پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر، از قشم به عنوان یکی از مناطق نام برد که پتانسیل و ظرفیت بالایی برای تبدیل به کانون فراوری محصولات پتروشیمی برخوردار است، یادآور شد: گردش آب در سواحل جزیره قشم به گونه ای است که احتیاج به لایروبی اسکله ها و سواحل ندارد و در عمل هزینه پهلودهی کشتی های غول پیکر در اسکله های قشم را به حداقل کاهش می دهد.

رضایی با اشاره به صدور پنج مجوز برای ساخت توسعه صنایع پتروشیمی در جزیره قشم با موضوع تکمیل زنجیره ارزش متانول تاکید نمود: به طور قطع، قشم هاب آینده صنعت پتروشیمی کشور بوده به طوری که مطالعات جامع شکل گیری صنایع پتروشیمی در بزرگترین جزیره خلیج فارس تکمیل و برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه شکل گیری هاب پتروشیمی در شمال جزیره قشم سلخ دارای پیوست زیست محیطی است، تبیین کرد: تا به امروز پنج طرح با ظرفیت فراوری 6 میلیون و 760 هزار تن فراوری محصول با هدف تکمیل زنجیره ارزش متان و متانول در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش فراوری پروپیلن واردات محصولات پتروشیمی را نصف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری پروپیلن واردات محصولات پتروشیمی را نصف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید