برنامه دموکرات های آمریکا برای بازگشت به برجام

به گزارش وبلاگ دلگرمی، پیش نویس برنامه پیشنهادی حزب دموکرات آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 منتشر شده و بخشی از آن شامل بازگشت به توافق هسته ای با ایران است.

برنامه دموکرات های آمریکا برای بازگشت به برجام

به گزارش بی بی سی، در این برنامه پیشنهادی همچنین با تاکید بر سرانجام مسئولانه جنگ های همیشگی از ضرورت کاهش مداخله نظامی در افغانستان و یافتن راهکار سیاسی پایدار و فراگیر گفته شده است.

این سند نخست در واشنگتن پست گزارش شد و پس از آن دیگر رسانه های آمریکایی نیز از آن خبر دادند.

جو بایدن، نامزد دموکرات ها و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات پیش رو، در زمان به دست آمدن توافق هسته ای ایران معاون باراک اوباما بود و این توافق را بار ها ستایش نموده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا هم که به طور یکجانبه از توافق خارج شده، از ایران خواسته پیش از انتخابات آمریکا برای یک توافق جدید مذاکره کند.

متن منتشر شده چیست؟

سندی 80 صفحه ای از برنامه حزب دموکرات منتشر شده است.

این سند اولویت ها و جهت گیری های اصلی حزب دموکرات در مسائل مالی، سیاست داخلی آمریکا و روابط بین الملل را تعیین می نماید.

این متن هنوز پیش نویس است و برای تایید نهایی باید در نشست سراسری ماه آینده حزب دموکرات مطرح گردد که به احتمال زیاد در آن نشست تصویب خواهد شد.

برنامه دموکرات ها برای ایران چیست؟

آن ها می گویند از جهت دولت ترامپ برای جنگ با ایران برمی گردند و به دیپلماسی هسته ای، کاهش تنش و گفتگوی منطقه ای اولویت می دهند.

همچنین دموکرات ها معتقدند که ایالات متحده نباید تغییر رژیم را به دیگر کشور ها تحمیل کند و در ارتباط با ایران هم تفییر رژیم را به عنوان یکی از اهداف سیاست آمریکا رد می نمایند.

آن ها با ستایش توافق هسته ای گفته اند که برجام بنا بود شروع دیپلماسی ما با ایران باشد، نه سرانجام آن و بر این مبنا خواستار مذاکرات جامع برای تمید محدودیت های برنامه هسته ای ایران شده اند.

برنامه دموکرات ها همچنین به دنبال مذاکراتی برای حل به گفته آن ها اقدامات تهدیدآمیز ایران است، اقداماتی نظیر سرکوب داخلی، تجاوز های خارجی و برنامه موشکی.

برنامه دموکرات ها برای افغانستان چیست؟

پیش نویس برنامه های حزب دموکرات می گوید مداخلات نظامی آمریکا در دو دهه گذشته پنج تریلیون دلار هزینه داشته و نیم میلیون نفر را به کشتن داده است و زمان آن رسیده که به این درگیری های بی وقفه سرانجام داده گردد.

بعضی سربازان آمریکایی در افغانستان هنگام شروع جنگ هنوز به جهان نیامده بودند.

آن ها می گویند جنگ افغانستان طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا شده است و هم اکنون جوانترین سربازان آمریکایی در افغانستان کسانی هستند که هنگام شروع جنگ هنوز به جهان نیامده بودند.

دموکرات ها می گویند با اولویت دادن به دیپلماسی و تقویت متحدان منطقه ای، حضور نظامی آمریکا را کاهش می دهند.

آن ها گفته اند به دنبال راهکار سیاسی فراگیر و پایداری در افغانستان هستند که اجازه قدرت دریافت به القاعده و داعش ندهد و از حقوق شهروندان افغانستان، به خصوص زنان و دختران افغان، پاسداری کند.

منبع: فرارو

به "برنامه دموکرات های آمریکا برای بازگشت به برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دموکرات های آمریکا برای بازگشت به برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید