تعطیلی نیمی از نیروگاه های زغال سنگ در اسپانیا

به گزارش وبلاگ دلگرمی، اسپانیا 8 نیروگاه زغال سنگ خود را به دلیل عدم سودآور بودن و همچنین پیروی از مقررات اروپایی در خصوص فراوری گازهای گلخانه ای تعطیل کرد.

تعطیلی نیمی از نیروگاه های زغال سنگ در اسپانیا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ دلگرمی به نقل از سی جی تی ان، اسپانیا روز سه شنبه 8 نیروگاه از 15 نیروگاه زغال سنگ خود را به دلیل عدم سودآور بودن و همچنین پیروی از مقررات اروپایی در خصوص فراوری گازهای گلخانه ای تعطیل کرد.

این اقدام 18 ماه پس از بسته شدن آخرین معادن زغال سنگ این کشور انجام می گردد، اگرچه این کشور برای پذیرش انرژی های تجدید پذیر ، همچنان در کوشش است.

اتحادیه اروپا پیش از این قصد داشت که به دلیل حفاظت از محیط زیست موعد تعطیلی معادن زغال سنگ را زودتر مشخص کند. این در حالی است که این موعد به دلیل مخالفت آلمان و اسپانیا سرانجام سال 2018 مشخص شده بود.

این در حالی است که کارشناسان گفتند که زغال سنگ به نقطه اوج مالی خود رسیده است؛ به این معنی که استفاده از منابع تجدید پذیر ارزان تر از ادامه کار نیروگاه های زغال سنگ است.

آنا باریا، رئیس انستیتوی بین المللی حقوق و محیط زیست (IIDMA) شرح داد: فراوری انرژی تجدیدپذیر می تواند ارزان تر از زغال سنگ تمام گردد.

وی ادامه داد: نیروگاه های به جامانده تا سال 2025 تعطیل می شوند.

حدود 100 هزار نفر در دهه 1950 میلادی در صنعت استخراج زغال سنگ اسپانیا مشغول به کار بودند. این رقم از آن موقع تا به امروز به دو هزار نفر کاهش یافته بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تعطیلی نیمی از نیروگاه های زغال سنگ در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی نیمی از نیروگاه های زغال سنگ در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید