علم و تکنولوژی

شکست ناامیدکننده گوشی نو سامسونگ مقابل آیفون 15

گر چه سامسونگ گوشی پرچمدار خود را چند ماه پس از آیفون 15، معرفی نموده اما به نظر می رسد حداقل در رقابت باتری ها بازی را واگذار نموده است.

10 بهمن 1402

ساخت محصولات نانویی برای بهبود عملکرد خودروها در روزهای گرم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد نانو، یکی از شرکت های فناور، مایع خنک کننده موتور بر پایه اتیلن گلیکول برای خودروهای سبک فراوری و به بازار عرضه می نماید که به علت داشتن نانوذرات عملکرد بهتری نسبت به خنک کننده رایج در بازار دارد.

19 خرداد 1402

سونی اکسپریا محبوب ایرانیان تاشو می شود!

در سال گذشته شاهد عرضه گوشی های هوشمند تاشو بیشتری از مجموعه بزرگ تری از برندها بوده ایم و شایعه ای تازه نشان می دهد که سونی نیز با گوشی تاشوی خود به میدان رقابت آمده است.

1 خرداد 1402

ری تریسینگ در الدن رینگ آن چیزی نبود که می خواستیم

یک سال بعد از عرضه الدن رینگ، فرام سافت ور ری تریسینگ را با بروزرسانی 1.09 به پلتفرم های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سریز ایکس و پی سی اضافه نمود. از همه بیشتر سایه های ری تریسینگ شده و انسداد محیطی(1) خوب پردازش شده اند و به چشم می آیند، گرچه هیچ یک از آنها در...

27 فروردین 1402

این کامپیوتر دود از سر بلند می کند :قارچ به جای رم و سی پی یو! ، عکس

زومیت نوشت: گروهی از دانشمندان مادربردی به نمایش گذاشته اند که به جای پردازنده و رم، از قارچ استفاده می کند.

17 اسفند 1401

ابداع یک ربات کوچک با الهام از کرم خاکی

کرم های خاکی نه تنها با چرخیدن به اطراف، بلکه با ارسال امواج پریستالتیک به پایین بدن خود در خاک حرکت می نمایند. یک ربات نو که با الهام از همین راهبرد ساخته شده است، شاید روزی بتواند در اکتشافات زیرزمینی یا حتی مأموریت های جستجو و نجات به کار بیاید....

11 اسفند 1401

اصول عکاسی از دریا ، آموزش نکات عکاسی با خبرنگاران

عکاسی از دریا، کاریِ که بیشتر ما در زندگیمون انجام دادیم، چه اون زمان که بچه بودیم و از چشمی دوربین به این آبی بی خاتمه خیره می شدیم و چه زمانی که برای اولین بار تو قاب گوشی و یا دوربین دیجیتالمون، دریا رو سوژه عکاسی کردیم. اما آیا درست این کار رو انجام...

9 بهمن 1401

رقم بودجه عمرانی میراث فرهنگی اصلاح می گردد

ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، رقم بودجه عمرانی میراث فرهنگی اصلاح می گردد.

1 بهمن 1401

فناوری به یاری بی خواب ها می آید! ، به خواب رفتن با یک هدفون بی سیم

شرکت ال. جی، محصولی تازه برای بهبود و مراقبت از خواب به نام بریز (Breeze) معرفی نموده است.

19 دی 1401

بهترین گوشی موبایل برای عکاسی در تاریکی

زومیت نوشت: پرچم دار بعدی سامسونگ، یعنی گلکسی S23 اولترا، می تواند به بهترین گوشی هوشمند 2023 ازنظر عکاسی در تاریکی تبدیل شود.

14 دی 1401

توسعه پلتفرم طراحی و ساخت ایمپلنت های تیتانیومی جایگزین استخوان

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، ایمپلنت های سفارشی، کاشتنی های جراحی هستند که برای بیمارانی که به دلایلی نظیر تفاوت های آناتومیکی، بدشکلی های استخوانی و یا آسیب های خاص قادر به استفاده از ایمپلنت های متداول نیستند طراحی و ساخته می شوند....

11 دی 1401

فلفل چینی به سبک روباتیک ، برداشت محصول در 24 ثانیه ، مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته و چراغهای LED

گروهی از پژوهشگران نوعی روبات طراحی نموده اند که می تواند عملیات برداشت فلفل را در عرض 24 ثانیه انجام دهد و این یعنی مبارزه با کمبود نیروی کار مزرعه.

3 دی 1401

مقایسه فوتون اتوماتیک ایران خودرو با کلوت مکث موتور

در سال های گذشته به علت محدودیت واردات برند های مطرح، بازار خودرو های پیکاپ محدود به چند برند محدود بود و بسیاری از خریداران تویوتا هایلوکس دست دوم را انتخاب بهتری می دانستند، اما حالا با ورود خودرو های تازه با امکانات متفاوت، کار را اندکی سخت نموده...

19 آذر 1401

چرا نباید خودسرانه آنتی بیوتیک مصرف کنیم؟

معاون درمان وزارت بهداشت درباره ضرورت مهار مقاومت میکروبی با کاهش استفاده از آنتی بیوتیک ها هشدار داد.

6 آذر 1401

10 روش دوست یابی بی نظیر برای افرادی که اختلال اضطراب اجتماعی دارند

دوست یابی برای هر کسی می تواند سخت باشد، اما برای افرادی که اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) دارند چالش برانگیز است. طبیعی است که هنگام ملاقات با غریبه ها کمی مضطرب شوید، اما بین اضطرابی که همه ما گاهی اوقات تجربه می کنیم با اضطراب اجتماعی تفاوت های زیادی وجود...

7 آبان 1401

شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس نمایشگر خمیده AMOLED خواهد داشت

شیائومی قصد دارد به زودی از گوشی های سری ردمی نوت 12 رونمایی کند که گفته می شود مدل پرو پلاس از آن نمایشگری خمیده از نوع AMOLED خواهد داشت.

1 آبان 1401

شیائومی 12T و 12T پرو تا سه سال به سیستم عامل نو آپدیت می شوند

با اعلام رسمی شیائومی، گوشی های تازه سری شیائومی 12T که روز گذشته شاهد رونمایی از آن ها بودیم به مدت سه سال از لحاظ نرم افزاری و چهار سال از لحاظ امنیتی آپدیت دریافت می نمایند.

13 مهر 1401

دوربین زیرآبی که با صدا کار می نماید!

مهندسان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) پیروز به ساخت یک دوربین برای تصویربرداری از زیر آب شده اند که به باتری نیازی ندارد و تنها با امواج صوتی کار می نماید.

6 مهر 1401

کاهش یک ساعته فعالیت متروی اصفهان از امروز

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت متروی منطقه اصفهان از تغییر ساعت ارائه خدمات خط یک متروی کلانشهر اصفهان از امروز تا انتها اسفندماه سال جاری اطلاع داد.

3 مهر 1401

آنر X40 با نمایشگر 120 هرتزی و قیمت 215 دلار معرفی گردید

آنر ساعاتی قبل در چین از گوشی X40 رسما رونمایی کرد. این گوشی قرار است به عنوان جانشین X30 انجام وظیفه کند. با وجود اینکه آنر X40 قیمت پایینی دارد، ولی از ویژگی های جذابی مانند نمایشگر خمیده و مبتنی بر رفرش ریت بالا بهره می برد.

27 شهریور 1401
تعداد: (164)