خبرنگاران مقام های هتاک روسیه جریمه می شوند

به گزارش وبلاگ دلگرمی، مسکو - خبرنگاران- دومای روسیه روز چهارشنبیه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن در صورتی که مقام های این کشور مرتکب توهین و بی ادبی شوند به 150 هزار روبل (دو هزار دلار) جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

خبرنگاران مقام های هتاک روسیه جریمه می شوند

به گزارش وبلاگ دلگرمی از شبکه تلویزیونی ار. ب.کا، دومای روسیه روز چهارشنبه در جلسه علنی خود قانون اعمال جریمه مقام های دولتی بخاطر توهین به شهروندان را آنالیز کرد و جریمه های نقدی را برای افرادی که توهین می نمایند تصویب کرد.

بر اساس قانون جدید، مقام های سازمان های دولتی، شهرداری ها و شوراهای شهری در صورت توهین از 50 هزار تا 100 هزار روبل(معادل 685 دلار تا یکهزار و 370 دلار) جریمه نقدی خواهند شد و یکسال از تصدی مقام خود محروم می شوند.

در صورتی که مقام توهین نماینده دوباره به شهروندان توهین کند به 150 هزار روبل جریمه نقدی محکوم خواهد شد و تا 2 سال از تصدی مقام های دولتی محروم می گردد.

در قانون جدید، جریمه نقدی اشخاص حقوقی برای توهین به شهروندان تا 700 هزار روبل (معادل 9 هزار دلار) معین شده است.

الکساندر خینشتین رئیس کمیسیون امور سیاست گذاری اطلاعاتی و ارتباطات اطلاعاتی دومای روسیه در جلسه دوما در این مورد گفت: در این قانون تحقیر فرد از سوی فرد دیگر و بکارگیری اصطلاحات تحقیرنماینده توهین محسوب می گردد.

به گفته این مقام دومای روسیه، قانون جدید برای اینکه مقام های روس بخاطر موقعیت شغلی دچار تکبر و غرور نشوند و خود را برتر از دیگران ندانند تصویب شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقام های هتاک روسیه جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام های هتاک روسیه جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید