سامسونگ دارد شبکه 6G توسعه می دهد که 50 برابر سریع تر از 5G است

به گزارش وبلاگ دلگرمی، سامسونگ مدعی شده است شبکه های 6G می توانند سرعتی تا 1 ترابیت بر ثانیه داشته باشند؛ یعنی 1000 گیگابیت بر ثانیه و 50 برابر سریع تر از شبکه های 5G با حداکثر سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه!

سامسونگ دارد شبکه 6G توسعه می دهد که 50 برابر سریع تر از 5G است

اخیرا مستنداتی از شرکت سامسونگ در ارتباط با توسعه شبکه های 6G منتشر شده است که به طیف 6G: توسعه مرزها (6G Spectrum: Expanding the Frontier) مشهور شدند و نشان می دهد سامسونگ به طور جدی دنبال توسعه شبکه های 6G با سرعت و طیف های فرکانسی تازه است.

در شبکه های 6G می توان از طیف های فرکانسی باندپهن قوق وسیعی استفاده کرد؛ به طوری که انتظار می رود در این شبکه ها از صدها مگاترتز تا ده ها گیگاهرتز پهنای باند برای انتقال اطلاعات استفاده گردد. به همین علت، پیش بینی می گردد که در نسل ششم موبایل شاهد فناوری هایی مانند هولوگرام های های فایل یا واقعیت توسعه یافته (XR) باشیم.

در حالی که شرکت های دیگر دارند بخش هایی از طیف های فرکانسی باندپهن سطح بالا برای توسعه شبکه های 6G کار می نمایند؛ سامسونگ می خواهد همه طیف های فرکانسی موجود را به خدمت بگیرد؛ از باندهای رادیویی سطح پایین زیر 1 گیگاهرتز تا باندهای بین 1 تا 24 گیگاهرتز و حتی باندهای بالاتر از 24 گیگاهرتز تا 300 گیگاهرتز!

سامسونگ امیدوار است بتوانید با این طیف های فرکانسی، سرعت شبکه های 6G را در نهایت به 1 ترابیت بر ثانیه برساند که 50 برابر سریع تر از شبکه های 5G می گردد. این شرکت فعلا در شرایط آزمایشگاهی پیروز شده است سرعت انتقال اطلاعات روی 6g را به 6 گیگابیت بر ثانیه در یک مسافت 15 متری برساند. در فاصله 30 متری، سرعت انتقال داده ها به 12 گیگابیت رسیده است و در فاصله 120 متر، سرعتی معادل 2.3 گیگابیت به دست آمده است.

سامسونگ فعلا جزئیات زیادی درباره کوشش های خود برای ساخت سریع ترین شبکه موبایل دنیا، منتشر ننموده است ولی همین مستندات اندک نیز نشان می دهد این غول کره ای، برنامه های ویژه ای برای 6g دارد. لازم به ذکر است که شرکت های بزرگ فناوری مانند هواوی، نوکیا، اریکسون، زد تی ای و همین طور دولت های کشورهای ایالات متحده، چین، انگلیس و اتحادیه اروپا به طور جدی دارند روی توسعه شبکه های 6g کار می نمایند و امیدوار هستند زودتر به فناوری و استانداردهای این نسل از شبکه های موبایل دسترسی پیدا نموده و حکمرانی دنیا در این حوزه را به دست بگیرند.

منبع: شبکه چی

به "سامسونگ دارد شبکه 6G توسعه می دهد که 50 برابر سریع تر از 5G است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ دارد شبکه 6G توسعه می دهد که 50 برابر سریع تر از 5G است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید