نظام های صلاحیت حرفه ای در دانشگاه های کشور مورد توجه قرار گیرند

به گزارش وبلاگ دلگرمی، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با بیان این که در 40 دانشگاه مراکز راهنمایی شغلی و کاریابی های تخصصی راه اندازی شده است، گفت: در کشور ما نظام های صلاحیت حرفه ای همچون نظام مهندسی و کانون وکلا مورد توجه قرار گرفته اند، لذا در دانشگاه ها نیز باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد و دانشجویان، خودشان را با نظام صلاحیت ها وفق دهند.

نظام های صلاحیت حرفه ای در دانشگاه های کشور مورد توجه قرار گیرند

به گزارش وبلاگ دلگرمی، دکتر محمدسعید سیف در پنجاه و پنجمین اجلاس معاونین پژوهشی دانشگاه ها و روسای پژوهشگاه های سراسر کشور که امروز در دانشگاه شهید بهشتی و با حضور وزیر علوم برگزار گردید، با اشاره به دوره های مهارت افزایی تشکیل شده برای دانشجویان گفت: تا به امروز 107 دوره در دانشگاه ها برگزار گردیده و تعداد 3256 نفر در این دوره ها شرکت نموده اند.

وی با اشاره به دغدغه ها و نگرانی هایی که در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت وجود دارد، گفت: یکی از این نگرانی ها موضوع اشتغال دانش آموختگان است که در این زمینه رصد اشتغال انجام می گردد و 85 دانشگاه به طور مستمر این رصد را انجام می دهند.

سیف، موضوع مهارت افزایی دانشجویان را یکی از موضوعات پیگیری شده در دفتر ارتباط با جامعه و صنعت مطرح کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه ارتباط با صنایع برای بالابردن توانمندی شغلی دوره کارآموزی و کارورزی اقداماتی در حال اجرا است. بعلاوه در 40 دانشگاه مراکز راهنمایی شغلی و کاریابی های تخصصی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به موضوع صلاحیت حرفه ای، ادامه داد: موضوع دیگری که باید به مقدار بیشتری به آن توجه کنیم، صلاحیت حرفه ای است. در کشور ما نظام های صلاحیت حرفه ای همچون نظام مهندسی و کانون وکلا مورد توجه قرار گرفته، لذا در دانشگاه ها نیز باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد و دانشجویان، خودشان را با نظام صلاحیت ها وفق دهند.

سیف در مورد ایجاد فرصت های مطالعاتی، شرح داد: فرصت های مطالعاتی اعضای هیئت علمی رشد خوبی داشته و در سال گذشته 260 نفر از اعضای هیئت علمی در بخش های مختلف توانستند از این ظرفیت استفاده نمایند.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در سرانجام با اشاره به آمارهای قراردادهای ارتباط با صنعت گفت: در حال حاضر تعداد کل قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت 8 هزار و 710 قرارداد و مبلغ کل قراردادهای جاری ارتباط با جامعه و صنعت، 3 هزار و 106 میلیارد تومان است.

بعلاوه دکتر عبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست، شبکه سازی و دیپلماسی علمی در سطح بین المللی را از سیاست های کلی این دفتر مطرح کرد.

وی ضمن معرفی شبکه آزمایشگاه های علمی ایران (شاعا)، شرح داد: این شبکه بانک اطلاعاتی تمام آزمایشگاه های کشور است و در این شبکه اطلاعات تجهیزات و پرسنل، شرایط دستگاه های آزمایشگاه خدمات آزمایشگاهی، نحوه ارائه سرویس خدماتی، تعرفه و بخشی از خروجی آزمایش ها ثبت شده است.

دکتر نیسی با بیان این که خرید تجهیزات آزمایشگاهی متعدد و مشابه و هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات برای تمامی مراکز آموزشی و پژوهشی و فناوری کشور ارزان نیست، گفت: بر همین اساس وزارت علوم پرداخت بخشی از هزینه خدمات آزمایشگاهی مورد احتیاج پژوهشگران را بر عهده گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نظام های صلاحیت حرفه ای در دانشگاه های کشور مورد توجه قرار گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام های صلاحیت حرفه ای در دانشگاه های کشور مورد توجه قرار گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید