هیچ نامزدی به وسیله لابی تأیید صلاحیت نشده است

به گزارش وبلاگ دلگرمی، عضو شورای نگهبان با اشاره به کوشش بعضی برای فریب کاندیداها و دریافت پول از آن ها به بهانه تأیید صلاحیت گفت: با افتخار می توان گفت تا به امروز هیچ داوطلبی از این طریق تأیید صلاحیت نشده است و در این خصوص هیچ شبهه ای در هیچ سطحی اعم از اعضا، مدیران و کارمندان خدوم شورای نگهبان وجود نداشته است.

هیچ نامزدی به وسیله لابی تأیید صلاحیت نشده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در گزارش 61 از سلسله گزارش های خود به مردم از جلسات شورای نگهبان نوشت:

چهارشنبه سوم دی ماه 1399 جلسه شورای نگهبان برگزار گردید.

در این جلسه، گزارشی از آخرین شرایط پفراینده های سوءاستفاده در آنالیز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس به شورا ارائه شد. پفراینده هایی که با عناوین مجرمانه ای نظیر جعل، کلاهبرداری، غصب عنوان، تحصیل مال به وسیله نامآغاز و همچنین اعمال نفوذ بر خلاف حق که در جریان آنالیز صلاحیت های داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و قبل از آن تشکیل شده و در حال پیگیری است.

از ابتدای آغاز مراحل برگزاری انتخابات و همچنین فرایند آنالیز صلاحیت ها تا به امروز حدود 30 پفراینده قضایی برای بیش از 100 نفر تشکیل شده است. از میان پفراینده های کیفری تشکیل شده تا به امروز برای چند پفراینده، رای محکومیت صادر شده است؛ موضوعی که در هفته های اخیر نیز سخنگوی محترم قوه قضائیه به آن اشاره کرد و البته چند پفراینده دیگر نیز در راستا دادرسی است.

متاسفانه همواره و در همه جا افرادی بوده و هستند که با کلاهبرداری و فریب افراد ساده اندیش در سطوح مختلف ادعای ارتباط و انجام چنین اقداماتی را دارند و به وسیله خلاف و نامآغاز کسب مال می کنند. طبیعتا نسبت به مقوله آنالیز صلاحیت ها نیز افرادی به دروغ و با جعل عنوان و منتسب کردن خود به شورای نگهبان چنین ادعایی نموده اند و متاسفانه پیروز به فریب تعداد اندکی از داوطلبان تایید صلاحیت نشده شده اند و حتی از بعضی مبالغی اخذ نموده اند. اما با گزارشات و مستنداتی که در جلسه ارائه شد به لطف خدا این اشخاص تا به امروز از انجام چنین اقداماتی راه به جایی نبرده اند.

با افتخار می توان گفت برخلاف بعضی فضاسازی های نادرست و القائات غلط تا به امروز هیچ داوطلبی از این طریق تأیید صلاحیت نشده است و در این خصوص هیچ شبهه ای در هیچ سطحی اعم از اعضا، مدیران و کارمندان خدوم شورای نگهبان وجود نداشته است. نکته مهم و اساسی اینکه ما همواره مدعی این موضوع بوده و هستیم چرا که تک تک اعضای شورا نسبت به سلامت نهاد شورای نگهبان حساسیت ویژه دارند و معتقدند این امر جزو خطوط قرمز شورای نگهبان و مربوط به اعتبار و حیثیت این شورا در اذهان عمومی و اعتماد مردم به این نهاد است و احیانا حقی شخصی نیست تا بخشیده گردد. لذا شورای نگهبان نیز تمام موارد این چنینی را تا حصول نتیجه پیگیری قضایی خواهد نمود.

علاوه بر این پفراینده هایی دیگری نیز به طور مستقل توسط ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی قوه قضائیه در حال رسیدگی است.

در ادامه جلسه مواد به جامانده از لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز آنالیز شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "هیچ نامزدی به وسیله لابی تأیید صلاحیت نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ نامزدی به وسیله لابی تأیید صلاحیت نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید