واکنش دفترموسیقی به توهین به یک هنرمند

به گزارش وبلاگ دلگرمی، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون توهین به یک هنرمند در شبکه سه سیما واکنش نشان داد.

واکنش دفترموسیقی به توهین به یک هنرمند

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی از دست اندرکاران فراوری برنامه خودمونی شبکه سه سیما خواست تا نسبت به اشتباه مرتکب شده درباره اجرای یکی از قطعات مرحوم سهراب محمدی به وسیله یکی از شرکت نمایندگان اعلام برائت کند.

به گزارش اعتماد آنلاین؛ در متن منتشر شده از سوی دفتر موسیقی آمده است:

اقدام نسنجیده ای که در یک برنامه با ماهیت تفریح نسبت به هنر یگانه یکی از اساتید موسیقی رخ داد، خاطر بسیاری از دوستداران فرهنگ و هنر فاخر کشورمان را مکدر کرد.

دفتر امور موسیقی، تکلیف خود می داند به متولیان این برنامه و دوستان دلسوز برنامه ساز یادآوری کند، گرچه طنز و شوخی در فضایی موجه و به دور از توهین می تواند موجب نشاط و شادابی جامعه گردد، لیکن آنچه رخ داد نه شوخی، بلکه توهین به یکی از مفاخر ارزنده موسیقی نواحی ایرانی بود که پژوهشگران و فعالان موسیقی کشور با تمام وجود برای بقای آن کوشش می نمایند.

این اساتید گرانمایه با ساز و نوای جانسوزی که دارند از عشق می گویند و آنچه به صورت سهوی رخ داد، نسبتی با وقار و ادب ایرانی اسلامی فرهنگ ما ندارد.

دفتر امور موسیقی ضمن اینکه انتظار دارد فراورینمایندگان برنامه در همان فضا نسبت به این اشتباه برائت جویند، به اهتمام ویژه نسبت به حفظ کرامت بزرگان موسیقی نواحی ایران که هویت و شمایل فرهنگ این مرز و بوم را شکل داده اند، یادآوری و تاکید می کند.

فراموش نکنیم که اساتید موسیقی نواحی ایران تمام عمرشان را در راه اعتلای موسیقی گذاشته اند و تا واپسین لحظات عمر خود دمی از کوشش نمی ایستند.

منبع: عصر ایران

به "واکنش دفترموسیقی به توهین به یک هنرمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دفترموسیقی به توهین به یک هنرمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید