وزیر خارجه آمریکا: توافقنامه های امنیتی منطقه ای نباید به ضرر ناتو باشد

به گزارش وبلاگ دلگرمی، رئیس جمهور فرانسه در پی تنش های اخیر بر سر قرارداد زیردریایی ها با وزیر امور خارجه آمریکا در کاخ الیزه ملاقات کرد.

وزیر خارجه آمریکا: توافقنامه های امنیتی منطقه ای نباید به ضرر ناتو باشد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دلگرمی به نقل از اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز (سه شنبه) در اولین ملاقات خود با یک مقام آمریکایی از زمان بحران لغو قرارداد زیردریایی ها، با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کاخ الیزه برای حل اختلافات به وجود آمده بین واشنگتن و پاریس ملاقات کرد.

در این ملاقات 40 دقیقه ای که پشت در های بسته انجام شد، آنتونی بلینکن به امانوئل مکرون اطمینان داده که واشنگتن از ابتکارات امنیتی اروپا حمایت می نماید. او در ادامه هشدار داد که توافقنامه های امنیتی منطقه ای نباید به ضرر اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) تمام گردد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا پس از این ملاقات در جمع وبلاگ دلگرمی گفت که واشنگتن و پاریس در این ملاقات بر ضرورت حل اختلافات و تقویت همکاری ها و هماهنگی ها بین دو متحد قدیمی تاکید نمودند.

این مقام آمریکایی در ادامه اضافه کرد که آن ها در این ملاقات اظهار داشتند که برای انجام تصمیمات و پروژه های مشترک باید کار های زیادی انجام گردد؛ بنابراین رسیدگی به این موضوع را به ملاقات آینده مکرون و بایدن که در اواخر این ماه صورت می گیرد، موکول کردند.

این مقام ماهیت این پروژه های مشترک را معین نکرد. زمان و مکان مذاکرات آینده هم هنوز به طور عمومی اعلام نشده است.

کاخ الیزه هم با صدور بیانیه ای از اتمام این ملاقات اطلاع داد و بیان کرد که این مذاکرات به بهبود روابط بین دو کشور یاری می نماید.

کاخ الیزه در ادامه تاکید نمود که پاریس و واشنگتن به همکاری های خود در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک، اعم از همکاری اتحادیه اروپا و ناتو، منطقه ساحل یا منطقه هند و اقیانوس آرام ادامه می دهند.

در پی منعقد شدن یک قرارداد سه جانبه میان آمریکا، استرالیا و انگلیس برای ساخت زیردریایی های هسته ای، استرالیا به صورت یک جانبه قرارداد خود با فرانسه را لغو کرد. بعد از این اتفاق مقامات فرانسوی به شدت عصبانی شده و حتی ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را فردی دورو و ریاکار خواند که از پشت به این کشور خنجر زده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزیر خارجه آمریکا: توافقنامه های امنیتی منطقه ای نباید به ضرر ناتو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا: توافقنامه های امنیتی منطقه ای نباید به ضرر ناتو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید