گفت وگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان

به گزارش وبلاگ دلگرمی، منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان سعودی به صورت تلفنی گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دلگرمی، کاخ سفید بامداد شنبه (به وقت تهران) اظهار داشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی تلفنی با یکدیگر گفت وگو نموده اند.

کاخ سفید گفته رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان سعودی در این گفت وگوی تلفنی قدرت همکاری های دفاعی بین آمریکا و عربستان سعودی را مورد تأکید قرار داده اند.

این گفت وگوی تلفنی یک روز بعد از آن اجرا شده که روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد آمریکا در حال خارج کردن سامانه های ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی است.

مقام های آمریکایی همچنین به این روزنامه گفتند دولت آمریکا کاهش سایر قابلیت های نظامی خود در عربستان سعودی را نیز آنالیز می نماید. وال استریت ژورنال این تصمیم را به منزله سرانجام اقدام آمریکا برای تقویت تشکیلات نظامی خود در عربستان سعودی برای مقابله با ایران دانسته است.

منابع مورد استناد وال استریت ژورنال می گویند دو اسکادران جنگنده آمریکا هم منطقه را ترک نموده اند و مقام های آمریکایی به زودی کاهش حضور نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس را هم مورد آنالیز قرار خواهند داد.

این روزنامه نوشته تصمیم پنتاگون برای خارج کردن سامانه ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی مبتنی بر ارزیابی بعضی مقام های آمریکایی مبنی بر این است که تهران دیگر تهدیدی فوری علیه منافع راهبردی آمریکا به شمار نمی رود.

ارتش یمن در شهریورماه گذشته در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی، پالایشگاه های بقیق و خریص مربوط به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان را هدف گرفته و آن را عملیات توازن بازدارندگی دوم نامیده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم روز پنجشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد واشنگتن میخواهد دو سامانه ضدموشکی پاتریوت و بعضی از جنگنده های خود را از عربستان سعودی خارج کند.

آسوشیتدپرس این تصمیم را به تنش های نفتی میان دولت های آمریکا و عربستان سعودی ربط داده و نوشته این اتفاق در بحبوحه تنش ها میان عربستان سعودی و دولت ترامپ بر سر فراوری نفت اتفاق افتاده است.

این مقام به آسوشیتدپرس گفته آمریکا دو سامانه ضدموشکی را که قبلا برای محافظت از تأسیسات نفت سعودی مستقر نموده بود از این کشور خارج و دو سامانه پاتریوت را در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان حفظ می نماید.

مقام آمریکایی گفته حدود 300 نظامی که همراه با این دو سامانه به عربستان ارسال شده اند هم این کشور را ترک خواهند کرد.

آسوشیتدپرس نوشته هنوز تعیین نیست مناقشه نفتی میان آمریکا و عربستان سعودی هم در این تصمیم دولت ترامپ نقش داشته است یا خیر.

مقام آمریکایی گفته یک فروند سامانه دفاع موشکی تاد هم در عربستان سعودی باقی خواهد ماند. سامانه تاد با فراهم آوردن دفاع علیه موشک های بالیستیکی که در خارج از جو زمین پرواز می نمایند عملکرد پاتریوت را تکمیل می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گفت وگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید