11 اپلیکیشن اندروید جادویی که نحوه استفاده شما از گوشی هوشمندتان را تغییر می دهند

به گزارش وبلاگ دلگرمی، میلیون ها اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی عرضه شده است؛ از بازی های اعتیادآور گرفته تا ابزارهایی برای افزایش بهره وری شخصی و روش هایی برای سفارشی سازی تلفن همراه شما.

11 اپلیکیشن اندروید جادویی که نحوه استفاده شما از گوشی هوشمندتان را تغییر می دهند

در این میان، اپلیکیشن هایی وجود دارد که حتی نحوه استفاده و تجربه کاربری شما از گوشی تان را به طور کامل تغییر می دهند. بعضی از این اپ ها رابط کاربری را بهبود می بخشند؛ بعضی دیگر وظایف روزانه و رایج شما را اتوماتیکسازی می نمایند و بعضی از این اپ ها هم برترین ویژگی های اندروید را گرفته و بهتر می نمایند.

در اینجا می خواهیم سراغ 11 اپلیکیشن شگفت انگیز اندروید برای تغییر سبک تعامل و استفاده از گوشی برویم:

Lynket Browser

رسانه های اجتماعی یک روش گرفتن جواب ابهامات و پرسش های ما در فضای مجازی هستند ولی همواره برترین روش نیستند. خواندن فوری همه مقالات میسر نیست و گاهی اوقات بهتر است چندین مقاله را در صف قرار دهید و بعدا سر فرصت به آن ها مراجعه کنید.

این دقیقا کاری است که می توانید با اپلیکیشن Lynket Browser انجام دهید. این برنامه، صفحات وب را در پس زمینه باز می نماید و هر زمان که شما احتیاج به آن ها دارید؛ می توانید به طور ساده روی حباب های صفحه، آن ها را باز کنید.

این برنامه ساده ولی در عین حال مفید است. این اپ با مرورگر وب پیش فرض گوشی اندرویدی شما کار می نماید اما می توانید با آپلود اتوماتیک نسخه های AMP لینک هایی که کلیک کردید؛ سرعت مرور خود را افزایش دهید.

یکی از ویژگی های عالی Lynket Browser، گزینه خواندن صفحات در حالت Article است که یک حالت مطالعه شیک و بدون حواشی و تبلیغات و باکس های مزاحم را فراهم می نماید.

این برنامه مدتی است که به روز نشده است ولی توسعه دهنده گان آن وعده دارند سریعا یک نسخه تازه ارائه دهند.

لینک دانلود اپلیکیشن Lynket Browser (رایگان، پرداخت درون برنامه ای)

Popup Widget 3

ویجت های اندروید واقعا مفید هستند ولی اگر تعداد زیادی از آن ها را نصب نموده باشید؛ به سرعت تمام صفحات گوشی را پر نموده و سرعت دستگاه را کاهش می دهند.

اپلیکیشن Popup Widget 3 می تواند ویجت ها را آنالیز و سروسامان و نحوه کارایی آن ها را مورد بازنگری قرار دهد. نخست، تمام ویجت های انتخابی شما را به کادرهای 1x1 در صفحه اصلی تبدیل می نماید؛ وقتی روی یک کادر ضربه می زنید؛ می توانید ویجت های درون آن را ببینید.

این اپ می تواند به راحتی و سرعت بالایی، ویجت های زیادی در اختیار شما قرار دهد و احتیاجی ندارید یک اپلیکیشن را به طور کامل باز کنید تا مثلا آخرین توییت ها یا شرایط آب وهوا را آنالیز کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Popup Widget 3 (قیمت 1.99 دلار)

Notepin

اپلیکیشن Notepin آن قدر کاری روشن و واضح انجام می دهد که تعجب خواهید کرد چرا به طور پیش فرض، بخشی از اندروید نیست. به زبان ساده، به شما امکان می دهد یادداشت هایی ایجاد کنید و سپس آن یادداشت ها را یادآوری نموده و در پنل اعلانات خود پین کنید.

این اپلیکیشن اصلا پیچیده نیست ولی قابلیت هایی مانند اولویت بندی یادداشت ها یا مرتب سازی آن ها با رنگ ها را دارد. پس از پین کردن یک یادداشت، تا زمانی که از پین خارج نگردد؛ در تابلو اعلانات شما قابل مشاهده است.

ذر حالی که برنامه Notepin هیچ کار عجیب یا آینده نگرانه ای انجام نمی دهد ولی به طرز شگفت انگیزی کاربردی است و جزو برترین اپ های روزانه کاربران اندرویدی برای افزایش بهره وری و سازمان دهی محسوب می گردد.

لینک دانلود اپلیکیشن Notepin (رایگان، پرداخت درون برنامه ای)

MacroDroid

اپلیکیشن MacroDroid مشابه برنامه اتوماتیکسازی معروف اندروید، Tasker است و می تواند کارهای روتین روزانه را به یک سری ماکروها تبدیل کند تا به طور اتوماتیک انجام شوند.

MacroDroid موثرتر از Tasker ظاهر شده و منحنی یادگیری فوق العاده ای دارد تا بتوانید دستورات و وظایف روزانه پیچیده تری را اتوماتیکسازی کنید. شما می توانید این اپلیکیشن را بالافاصله پس از نصب، بهره ببرید.

حداقل باید دو چیز را تنظیم و پیکربندی کنید؛ کاری که شما باید انجام دهید و عملی که برنامه باید روی اندروید اجرا کند. مثلا، اتصال هدفون می تواند کاری باشد که شما انجام دادید و بعد اجرای اتوماتیک برنامه اسپاتیفای و تنظیم سطح صدا کاری باشد که این برنامه انجام می دهد.

مثال دیگر، می توانید در آخر شب گوشی خود را به حالت Airplane ببرید ولی برای MacroDroid تعریف نموده باشید که وقتی گوشی در این حالت رفت؛ چه کارهایی انجام دهد یا وقتی گوشی در داک خودرو است؛ پیغام های متنی را با صدای بلند بخواند.

می توانید برای تنظیم دقیق شرایطی که باید ماکرو شما اجرا گردد؛ محدودیت های اختیاری اضافه کنید. ماکروها به همان مقدار که شما احتیاج دارید؛ می توانند ساده یا پیچیده باشند.

لینک دانلود اپلیکیشن MacroDroid (رایگان، پرداخت درون برنامه ای)

IFTTT

در حالی که نرم افزار MacroDroid برای اتوماتیکسازی وظایف دستگاه عالی بود؛ اپلیکیشن IFTTT همان کار را برای سرویس های وب انجام می دهد. شما با این اپ می توانید اپلت هایی بسازید که دو یا چند سرویس مبتنی بر وب یا دستگاه شما را به وسیله گوشی اندرویدی به عنوان هاب مرکزی به یکدیگر وصل کند.

مثلا می توان از IFTTT برای کنترل دستگاه های هوشمند خود یا توییت های اتوماتیک، دریافت هشدارهای پیغامکی قرار دیدار های گوگل یا دریافت هشدارهای پیغامکی درباره کاهش قیمت محصولات که می خواهید بخرید؛ استفاده گردد.

هنگامی که این برنامه را نصب و مدتی استفاده می کنید؛ تعجب خواهید کرد قبلا چگونه بدون IFTTT از گوشی استفاده کردید.

لینک دانلود اپلیکیشن IFTTT (رایگان، پرداخت درون برنامه ای)

Full Screen Gestures

نسخه های تازه اندروید دارای ژست های حرکتی بسیار خوبی هستند ولی شاید تصور کنید این ژست های حرکتی محدود و کم هستند. این ژست های حرکتی فقط در بخش پایینی صفحه کار می نمایند و کار بیشتری جز ناوبری های ساده انجام نمی دهند.

اما اپلیکیشن Full Screen Gestures می تواند این محدودیت ها را خاتمه دهد و شما از ژست های حرکتی در هر نقطه ای از صفحه گوشی از جمله لبه های چپ و راست، بالا و پایین نمایشگر بهره ببرید. بعلاوه، به شما اجازه می دهد دو عملکرد را به هر کناره گوشی اختصاص دهید. مثلا، یکی برای کشیدن انگشت کوتاه و دیگری برای کشیدن انگشت طولانی!

این گزینه های اضافی به شما امکان می دهند صدا را کنترل کنید؛ دستیار گوگل اسیستنت را راه اندازی کنید و چراغ قوه را روشن خاموش کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Full Screen Gestures (رایگان، پرداخت درون برنامه ای)

MightyText

اگر با واتساپ دسکتاپ یا وب می توانید پیغام های واتساپ را بدون احتیاج به گوشی و روی پی سی مشاهده و ارسال و دریافت کنید؛ ابزار SMS Text Messaging از برنامه MightyText به شما اجازه می دهد روی پی سی پیغامک (SMS) ارسال و دریافت کنید.

این برنامه به وسیله یک افزونه مرورگر با پی سی های لینوکسی، ویندوزی و مک سینک می گردد و شما می توانید به طور کامل به پیغامک های خود روی یک نمایشگر بزرگ تر دسترسی داشته باشید. می توانید SMS تازه را بخوانید؛ پاسخ دهید یا اینکه یک SMS تازه بفرستید. حتی می توانید اعلان دریافت پیغامک ها را روی هر برنامه دیگری بخواهید و به تماس ها پاسخ دهید؛ به گونه ای که شاید دیگر کمتر به گوشی احتیاج پیدا کنید.

در نسخه رایگان با محدودیت ماهیانه ارسال SMS روبرو هستید؛ بنابراین اگر تصور می کنید در طول ماه باید زیادی پیغامک ارسال کنید؛ بهتر است اپ دیگری را امتحان کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن MightyText (رایگان، پرداخت درون برنامه ای)

Universal Copy

کپی و پیست کردن در دستگاه های اندرویدی خوب است؛ به شرط اینکه کار کند. در بسیاری از اپلیکیشن ها از این ویژگی پشتیبانی نمی گردد یا بعضی وب سایت اجازه عملیات کپی و پیست را نمی دهند.

با اپلیکیشن Universal Copy می توانید تقریبا هر چیزی را از هر برنامه ای کپی و پیست کنید؛ حتی یک متن درون تصویر. این اپلیکیشن با اندروید یکپارچه شده و تنها کاری که باید انجام دهید؛ دادن مجوزهای دسترسی مربوطه است تا بتوانید هر متنی را درون هر اپی کپی و در جای دیگری پیست کنید.

هر بار با استفاده از لینک درون نوار اعلان ها می توانید این برنامه را اجرا نموده و با یک فشار زیاد انگشت روی متن، آن را کپی یا حالت اسکن را فعال کنید که متن درون تصویر را پیدا می نماید.

لینک دانلود اپلیکیشن Universal Copy (رایگان، پرداخت درون برنامه ای)

Sesame

اپلیکیشن Sesame یک ابزار جست وجوگر جهانی و یک میانبر عالی است. این برنامه آن قدر خوب کار می نماید که می تواند پراستفاده ترین برنامه اندروید شما گردد.

Sesame می تواند تقریبا در تمام اپلیکیشن های دیگر شما جست وجو نموده و پیغام های Slack یا پلی فهرست Spotify را در صفحه اصلی نشان دهد. بعلاوه، می تواند میانبرهایی برای ویژگی های خاص بعضی اپ ها بسازد. چه بخواهید راستا روزانه خود برای رسیدن به محل کار را آپلود کنید یا امتیازهای روزانه تمرینان ورزشی خود را آنالیز کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Sesame (رایگان، پرداخت درون برنامه ای)

Nova Launcher

به طور کلی، برترین روش برای سفارشی سازی گوشی اندرویدی خود، نصب یک لانچر تازه است. تعداد زیادی اپلیکیشن لانچر برای اندروید وجود دارد که برترین آن برنامه Nova است.

اپلیکیشن Nova کوچک، سریع، پایدار با بی نهایت قابل تنظیم است. تنظیمات پیش فرض عالی هستند اما دارای ویژگی های اضافی است که ممکن است درباره آن ها اطلاعات زیادی نداشته باشید. مانند تنظیمات پشتیبانی از بسته های آیکون تا توانایی تغییر مقدار هر ویجت.

شما می توانید ژست های حرکتی داخلی اندروید را تنظیم کنید و سراغ تنظیمات پیشرفته و پیمایش ها یا راه اندازی اپلیکیشن ها با تک ضربه ها، سوایپ ها و پینچ ها را همگی با این برنامه تغییر دهید.

لینک دانلود اپلیکیشن Nova Launcher (رایگان)

Super Status Bar

اندروید به قابلیت شخصی سازی بسیار زیاد معروف است ولی معمولا کاربران از تنظیم و سفارشی سازی نوار شرایط (status bar) غافل هستند. اپلیکیشن Super Status Bar می تواند نوار شرایط اندروید را به طور کامل زیر و رو کند.

با این اپ می توانید اندازه روشنایی یا اندازه صدا را با کشیدن انگشت روی لبه بالای صفحه تنظیم کنید. می توانید برای دریافت پیش نمایش پیغام ها و اعلان های دریافتی، علامت هایی تنظیم کنید.

تنظیم ژست های حرکتی در نوار شرایط، شرایط عمر باتری و کلی تنظیمات دیگر با این برنامه قابل سفارشی سازی است.

لینک دانلود اپلیکیشن Super Status Bar (رایگان، پرداخت درون برنامه ای)

منبع: یک پزشک

به "11 اپلیکیشن اندروید جادویی که نحوه استفاده شما از گوشی هوشمندتان را تغییر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 اپلیکیشن اندروید جادویی که نحوه استفاده شما از گوشی هوشمندتان را تغییر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید