خبرنگاران جلوگیری از شیوع کرونا در برداشت زعفران نیازمند حساسیت عمومی است

به گزارش وبلاگ دلگرمی، گناباد- خبرنگاران- فرماندار گناباد گفت: جلوگیری از ابتلا و شیوع ویروس همه گیر کرونا در فرایند برداشت و پاک کردن گل زعفران نیازمند توجه بیشتر مردم و فراوری کنندگان و مصرف کنندگان به رعایت پروتکلهای بهداشتی است.

خبرنگاران جلوگیری از شیوع کرونا در برداشت زعفران نیازمند حساسیت عمومی است

حامد قربانی روز چهارشنبه طی گفت و گو با خبرنگار وبلاگ دلگرمی با اشاره به ابلاغ پروتکلهای بهداشتی به جهاد کشاورزی، دهیاری ها و مبادی ذیربط و دست اندرکاران خرید و فروش زعفران از مردم خواست گل زعفران را از مکانهای معتبر خریداری نمایند و از خرید زعفران متفرقه و از مناطقی که شناختی بر روی آن ندارند و امکان آلودگی به کرونا در آنها وجود دارد، اجتناب نمایند.

وی اضافه کرد: با توجه به همزمانی شیوع ویروس همه گیر کرونا با برداشت و پر کردن گل زعفران، رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی در این بخش لازم است و فراوری نمایندگان باید نظارت بیشتر در این زمینه داشته باشند.

فرماندار گناباد ادامه داد: باید تا حد امکان از فضاهای روباز و مکان هایی که دارای تهویه هوای مناسب است برای پر کردن گل زعفران استفاده گردد و مسائل پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی بین کارگران و فعالان این بخش رعایت گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم با هشدار نسبت به شیوع ویروس کرونا در مراحل برداشت و پَر کردن گل زعفران گفت: جلوگیری از شیوع این بیماری در این بخش نیازمند توجه دقیق به رعایت پروتکلهای بهداشتی و مسائل پیشگیرانه است.

دکتر جواد باذلی همزمانی مراحل برداشت و پَرکردن گل زعفران با شیوع ویروس کرونا را یادآور شد و اضافه کرد: با عنایت به گروهی و جمعی بودن این اقدامات گل زعفران عامل مهمی برای انتقال ویروس کرونا محسوب می گردد.

وی ادامه داد: بر این اساس، کارگران و کشاورزان و فراوری نمایندگان باید تا جایی که امکان دارد با رعایت پروتکلهای بهداشتی در این زمینه از چرخه انتقال و شیوع این بیماری جلوگیری نمایند.

خرید حمایتی زعفران در مرکز خرید حمایتی جنوب استان خراسان رضوی در شهرستان گناباد به عنوان یکی از 6 مرکز این استان از 12 آبان ماه جاری شروع و تا 30 آذر ماه ادامه می یابد.

زعفران شهرستانهای جنوبی این استان شامل زعفران پوشال مرغوب با قیمت هر کیلو 110 میلیون ریال و نگین 130 میلیون ریال از زعفرانکاران خریداری می گردد.

86 هزار هکتار از مجموع 105 هزار هکتار زمین های زیرکشت زعفران ایران مربوط به خراسان رضوی است که در این میان گناباد با سه هزار و 500 هکتار مزرعه زعفران سالانه 12 تن محصول فراوری می نماید و نیمی از زمین های زیر کشت این شهرستان به زعفران اختصاص دارد.

برداشت زعفران در گناباد از دهم آبان ماه شروع شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جلوگیری از شیوع کرونا در برداشت زعفران نیازمند حساسیت عمومی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جلوگیری از شیوع کرونا در برداشت زعفران نیازمند حساسیت عمومی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید