عبور از چالش ها با سرمایه گذاری روی دانش بنیان ها

به گزارش وبلاگ دلگرمی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برای عبور از چالش ها و بحران ها باید روی شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری کرد.

عبور از چالش ها با سرمایه گذاری روی دانش بنیان ها

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ دلگرمی، جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در نشست خبری تشریح اقدامات، برنامه ها و دستاوردهای فناورانه وزارت علوم و مجموعه های آموزش عالی در شرایط شیوع ویروس کرونا که بعد از ظهر امروز به صورت مجازی برگزار گردید، اعلام کرد: 541 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند و بیش از 7 هزار و 300 نفر نیروی کار در این شرکت ها فعالیت می نمایند. سه پارک علم و فناوری و 10 مرکز رشد نیز در این شهرک مستقر هستند.

وی اضافه نمود: پس از شیوع کرونا در کشور 15 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه بهداشتی شروع به فراوری محصولات مورد احتیاج جامعه کردند. 19 هزار ماسک نانو، 52 هزار لیتر مواد ضدعفونی نماینده و 150 هزار ماسک سه لایه از جمله محصولات این شرکت ها بودند. به طور کلی 30 شرکت در حوزه های تجهیزات بیمارستانی و تنفسی، فراوری الکل، ماسک، مواد ضدعفونی نماینده، تب سنج غیرتماسی و... کرونا فعال هستند.

قیصری گفت: اگر قصد داریم از بحران ها عبور کنیم و چالش ها را پشت سر بگذاریم، باید به جوانان اعتماد نموده و روی شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری کنیم.

صادرات 9 میلیون دلاری واحدهای فناور پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

در ادامه این جلسه عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، اعلام کرد: این پارک از سال 81 فعالیت خود را شروع نموده و تا به امروز 664 واحد فناور در آن پذیرش شده که 300 مورد از آنها در پارک مستقر بوده و بیش از هزار و 100 نفر در این واحدهای فناور مشغول به کار هستند. فروش واحدهای فناور پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی 163 میلیارد و صادرات آنها 9 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به این که کیت تشخیص کرونا و سیستم آموزش واقعیت اضافه نموده از جمله محصولات تحول آفرین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی است، اضافه نمود: پارک ها و شرکت های دانش بنیان در فرایند تغییر و تحول سریع و چابک بوده و با شرایط هماهنگ می شوند اما این چابکی در نهادها و سازمان های مرتبط دیگر دیده نمی گردد. این امر باعث مشکلاتی چون فرایند کند صدور مجوزها می گردد. همچنین منابع مورد احتیاج سازمان های مصرف نماینده باید تأمین گردد تا قادر به خرید محصولات بهداشتی باشند.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "عبور از چالش ها با سرمایه گذاری روی دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور از چالش ها با سرمایه گذاری روی دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید