بهداشت دهان و دندان

روش های درمانی موثر برای پوسیدگی دندان؛ عصب کشی و درمان ریشه دندانعفونت

دندان درد یکی از دردهایی است که اغلب ما برای یک بار هم که شده آن را تجربه نموده ایم. اما وقتی آن قدر دیر به پزشک مراجعه می کنیم؛ این درد به خاطر رسیدن پوسیدگی به ریشه دندان بسیار بیشتر می گردد و احتیاج به عصب کشی یا درمان ریشه دندان دارد که علاوه بر درد زیاد...

19 بهمن 1401

آیا بدن به صورت طبیعی کلسیم فراوری می نماید؟

بدن ما برای گردش خون، حرکت ماهیچه ها و ترشح هورمون ها به کلسیم نیازمند است. جالب است بدانید بدن به طور طبیعی کلسیم فراوری نمی کند و برای تامین کلسیم موردنیاز بدن خود، باید از منابع غذایی بهره ببرید.

6 بهمن 1401

سوپر گروه یا شاخه های زندگی چه هستند؟

محققان با بهره گیری از نمونه های آب از زیستگاه های دریایی سراسر جهان، شامل صخره های مرجانی در دریای کارائیب، رسوبات دریای سیاه و دریای سرخ و آبهای اقیانوس آرام و قطب شمال، به میکروب های جدیدی دست یافته اند

2 بهمن 1401

مواد غذایی که صورت تان را زیبا می نمایند

خوردن انواع گوناگون میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار، یک مجموعه کامل از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی را داراست که در حفظ سلامت پوست، چشم ها، لثه ها، ناخن ها و مو ها نقش کلیدی دارند.

26 آبان 1401

از این تکنیک کاربردی برای اولویت بندی کارها در زندگی بهره ببرید

اولویت بندی فرآیند تصمیم گیری در خصوص مهم ترین چیزها و اختصاص بیشترین اندازه انرژی، زمان و توجه به آن ها است. بر اساس اولویت بندی شما، معین می گردد که شما چه نوع فردی هستید، چه می خواهید و اینکه دوست دارید چطور زندگی کنید. بعد از اولویت بندی شرایط و گزینه...

20 شهریور 1401

9 کاربرد شگفت انگیز خمیردندان که نمی دانید!

خمیردندان به جز تمیز کردن دندان ها کاربرد های بسیار بیشتری دارد که در زیر به آن ها می پردازیم.

23 مرداد 1401

گرگ ماهی کمیاب پس از صید هم حمله می نماید!

گروهی از ماهیگیران در آب های استان مین آمریکا در پی خرچنگ بودند، اما در نهایت یک شکارچی دریایی نادر به نام گرگ ماهی را صید کردند.

15 مرداد 1401

پژوهشگران تورنتو یک موجود 3 چشم کشف کردند!

پژوهشگران دانشگاه تورنتو در آنالیز های خود روی یک فسیل 500 میلیون ساله، یک موجود سه چشم را کشف نموده اند که به میگو شباهت دارد.

3 مرداد 1401

شروع توزیع کارت المپیاد دانشجویان علوم پزشکی از امروز

کارت ورود به جلسه چهاردهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور از امروز سه شنبه 17 خرداد توزیع می گردد.

22 تیر 1401

طرز تهیه فسنجان مجلسی؛ از غذاهای اصیل ایرانی

خورشت فسنجان از غذاهای سنتی ایرانی است که با رعایت یک سری فوت وفن خاص می توانید غذایی خوش رنگ ولعاب و حرفه ای تهیه و نوش جان کنید.

5 اردیبهشت 1401

طرز تهیه دمپخت شیرازی؛ غذای لذیذ و محلی استان فارس

با طرز تهیه دمپخت شیرازی، یکی از غذاهای سنتی و لذیذ استان فارس آشنا شوید و با طبخ آن در منزل، روزی مملو از طعم های خوشمزه برای خود رقم بزنید.

29 فروردین 1401

آب درمانی ژاپنی ها

ساعت های اولیه صبح ساعت های طلائی هستند. کارهای زیادی قبل از شروع روز می توان انجام داد کشیدن (مالیدن) روغن، نوشیدن آب و لیمو، مسواک خشک

11 آبان 1400

یک عامل موثر در بروز بیماری های خود ایمنی

نتایج یک آنالیز نشان می دهد که وجود باکتری های ناسالم در دهان با بروز بیماری های خود ایمنی ارتباط دارد.

6 خرداد 1400

توصیه های کرونایی؛ از سفر رفتن، پرهیز کنیم

تهران (پانا) - رعایت نکات بهداشتی همچنان مهم ترین عوامل در پیشگیری از بیماری کرونا به شمار می رود و رعایت دستورالعمل ها می تواند منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شود.

29 بهمن 1399

طرز تهیه کیک زبرا با فر دست ساز

کیک زبرا نوعی کیک خوشمزه با ظاهری زیباست که به راحتی می توان در منزل تهیه کرد. برای طبخ این کیک نیازی به فر نیست، می توان با کمترین امکانات یک فر دست ساز درست کرده و این کیک زیبا را در آن طبخ کرد.

5 بهمن 1399